sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Haastetta kerrakseen

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Janninna heitti minua haasteella vähän aikaa sitten, ja johon keskityn nyt. Ideana on kertoa 11 asiaa itsestään, antaa 11 kysymystä seuraaville joita pyydät mukaan haasteeseen sekä vastata niihin yhteentoista kysymykseen, jotka olet sinut haastaneeltasi saanut. Viime viikolla kerroinkin muutamia satunnaisia faktoja itsestäni, joten keksitäänpäs sitten jotain uutta, ettei vain tulisi samoja :)


11 asiaa minusta:

1. Olen äärimmäisen kärsimätön ihminen. Odottavan aika on aina minulle piinaavan pitkä, ja se saa kanssa-asujani aina hilpeälle tuulelle (olen kuulemman hauskaa katsottavaa kun käyskentelen ympäriinsä levottomana).
2. Aina toisinaan miehet vitsailevat siitä kuinka naiset keräävät "kaikenmaailman kippoja ja kuppeja, ja niitä on joka paikassa". Minä edustan juuri niitä naisia. Viimeisin astiahankintani liittyi muumeihin.
3. Minulle on tärkeää, että minulla on aina rahaa jemmassa pahan päivän varalle ja olen tarkka siitä etten heitä mitään pois jos sen voi mahdollisesti myydä ja laittaa rahat säästöön.
4. Pukeudun yleensä hyvin sporttisesti ja työpaikkani pukukoodi saa yleensä aikaan hieman päänvaivaa.
5. Olemme mieheni kanssa lievän asuntokuumeen kourissa ja etsimmekin suurempaa asuntoa jos sellainen meille sopiva vaan löytyisi. Oma piha, täältä tullaan! <3
6. En ole juurikaan kiinnostunut katsomaan urheilua, mutta MM- jääkiekosta olen viime vuosina syttynyt ihan toisella tavalla.
7. Kirjablogien ohella seuraan joitakin muotiblogeja, mutta niitä enemmän sisustusblogeja.
8. Minulla on vieläkin tallessa lapsuusvuosieni kirjekavereiden kirjeitä ihan vain siitä syystä että ne ovat aitoja kunnon kirjeitä, joita ei tänä päivänä enää juuri postiluukusta tipahda..
9. Minä en vieläkään tiedä mitä haluan isona tehdä.
10. Olen ihminen joka pitää vierellään mielellään yhden tosi ystävän, kuin monta kaveria.
11. Olen hirvittävän huono käyttämään koruja, ja taidankin olla ainoa nainen maailmassa joka toivoo ettei saisi ikinä koruja lahjaksi :D

Ja tässä Janninnan 11 kysymystä minulle:
1. Katsotko paljon televisiota? Mikä on lemppari sarjasi?
Katson todella vähän telkkaria, mutta sitäkin enemmän katson TV- sarjoja dvd- bokseilta :p Ikisuosikkini on Gilmoren tytöt.

2. Ärsyttävin kirjoitusvirhe jonka tiedät?
Jaiks. En osaa nimetä vain yhtä ärsyttävää, enemmänkin minua harmittaa nykyään kun lukee facebookista teini-ikäisten serkkujen päivityksiä, joilla ei tunnu olevan suomenkielen kanssa mitään tekemistä. Facebookin kautta huomaa hyvin, ketkä osaavat oikeasti kirjoittaa suomea.

3. Oletko kuunnellut äänikirjoja? Mitä olet tykännyt niistä?
Olen kuunnellut muutaman äänikirjan. Kokemus on ollut ihan hauska, varsinkin kun työmatkat olivat jossain vaiheessa sen verran pitkät että äänikirjaa kuunteli mielellään. Juuri automatkoihin äänikirjat sopivat kaikista parhaiten, esimerkiksi ihan kotona ollessani en äänikirjaa kuuntelisi.

4. Mikä oli toiveammattisi lapsena?
Lääkäri.

5. Minkä kirjan toivoisit jättäneesi kesken?
Minä en yleensäkään halua lukea enää yhtään naisiin kohdistuvasta väkivallasta tms. joten aihealueeltaan tuollaiset kirjat jätän suosiolla lukematta / kesken.

6. Ihanin vuodenaika?
Kesä. Heinäkuussa syntynyt on niin kesän lapsi kuin olla ja voi :)

7. Erikoisin tai hupsuin tapasi?
Mikä niistä? ;)

8. Paras Disneyn piirretty?
Leijonakuningas.

9. Miten lievität stressiä?
Lukemalla tai katsomalla tv- sarjoja boksilta.

10. Inhottavin kotityö? (tiskaus, imurointi, pyykkäys...)
Silittäminen!

11. Mikä kirja tai millainen kirjallisuus kuuluu kesään?
Chick-lit. Se on tarpeeksi huoletonta huolettomiin kesäpäiviin :)


Ja sitten kinkkiset kysymykseni seuraaville:)

1. Onko sinulla muita harrastuksia lukemisen lisäksi?
2. Miten kuvailisit itseäsi?
3. Onko sinulla joitain paheita?
4. Mikä on elämässä tärkeintä?
5. Mistä asioista innostut?
6. Paras asia, mitä elämässäsi on tapahtunut?
7. Kuvitellaan, että joutuisit pakkaamaan reppusi siinä pelossa että joutuisit äkillisesti lähtemään kodistasi. Mitä tavaroita reppusi sisältäisi?
8. Mitä asioita et missään nimessä tekisi, vaikka sinulle luvattaisiin siitä/ niistä huimia rahasummia?
9. Entäpä mitä tekisit jos eräänä lauantai-iltana huomaisit voittaneesi loton pääpotin?
10. Mitkä asiat saavat sinut surulliseksi?
11. Luetko muita blogeja kuin kirjablogeja? Millaisia?

Haastan mukaan seuraavat 5 henkilöä, sillä näyttää siltä että kovin moni on jo tämän ehtinyt tehdä:

Tessa (Aamuvirkku yksisarvinen)
Booksy (Booking it some more)
Jossu (Jossun lukupäiväkirja)
Terhen (Kirja käsilaukussa)
Linnea (Kujerruksia)

2 kommenttia:

  1. Voi kiitos haasteesta Jenni! :)

    Ihanat Gilmoren tytöt ja Leijonakuningas, minäkin fanitan molempia <3

    Hauskaa alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Kiitos haasteesta! Sain siihen juuri vastattua, mutta nyt uudelleen paikalle tultuani tajusin, että lintsasin: En kertonut ollenkaan alkuun itse noita 11-asiaa... Minulla oli kuitenkin kolmet kysymykset joten niistä tuli jo sangen laaja kuvaus :).

    Tuo kärsimättömyys on muuten ihan tuttua :D.

    VastaaPoista

Lisääntyneen roskapostin vuoksi olen ottanut kommentinvalvonnan taas käyttööni. Kirjakirppu kiittää kommentistasi ja vastaa mahdollisimman pian! ♥