tiistai 3. syyskuuta 2013

Tänään on hyvä päivä ostaa kirja!

Tänään useat kirjabloggajat ovat ostaneet kirjan, normaalihintaisena. Idea lähti Café pour les idiots blogista,
jossa kannustetaan ostamaan ja samalla tukemaan kirjailijan työtä ostamalla kirja täysihintaisena. Tämä on  upea tempaus ja haluan omalta osaltani olla mukana tukemassa hyvää kirjallisuutta ja kirjailijoita, jotka ansaitsevat työstään korvauksen. Vaikka blogissani näkyy jonkun verran arvostelukappaleita, olen silti innokas kirjojen ostaja. Viimeksi viime viikolla ostin täysihintaisena Haruki Murakamin IQ84:n. On kuitenkin totta, että silti kirjoja tulee useimmiten ostettua alennettuun hintaan.

Minulla ei ollut mahdollisuutta tänään käydä kirjakaupassa, siispä kotiin tultuani aloin selata nettikirjakauppaa. Pohdin, mikä voisi olla valitsemani kirja. Millä kriteereillä valitsisin juuri tänään ostettavan kirjan jonka esittelisin myös tempauksen tiimoilta blogissani?

Päädyin tukemaan suomalaista kirjallisuutta.

Valintani on siis minulle entuudestaan tuntematon Joel Haahtela ja kirjan nimihän on Tähtikirkas, Lumivalkea. Samaan valintaan ovat tähän mennessä päätyneet Katja ja  Mari A.


Haahtelaa en ole vielä lukenut ollenkaan, vaikka olen monesti miettinyt että tämä aukko sivistyksessä tulisi paikata. Nytpä sen siis teen. Jään innolla odottamaan kirjaa kotiin! :)



8 kommenttia:

  1. Minä en ole haahtelaa lukenut, mutta kiinnostava kirjailija kyllä. Minunkin piti ostaa tänään kotimaista, mutta toisin kävi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haahtela on täysin uusi tuttavuus minulle. Valintani on siitä erikoinen, etten ihan heti muista koska olisin täysihintaisena ostanut kirjan kirjailijalta joka on entuudestaan minulle tuntematon. Tämä oli vähän kuin villi kortti :)
      Kävin katsomassa valintasi, ihana Norwegian wood <3

      Poista
  2. Hyvä valinta! Olen lukenut melkein kaikki Haahtelan kirjat (vain esikoisteos Kaksi kertaa kadonnut taitaa olla vielä lukematta), ja Tähtikirkas, lumivalkea nousi yhdeksi suosikeistani. Suosittelen erityisen lämpimästi myös Katoamispistettä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa nyt tutustua Haahtelaan ensimmäisen kerran! Innolla odotan kirjan saapumista :) Pistän muistiini Katoamispisteen.

      Poista
  3. Varmasti hyvä valinta! Kunhan luen ensimmäiset haahtelani omasta hyllystä, haluan lukea tämänkin, jota on paljon kehuttu. Kirjalla on kaunis nimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin kirjan nimi on todella kaunis. Nyt pitäisi malttaa odottaa vielä kirjan saapumista :)

      Poista
  4. Hieno valinta! Tämä kävi minullakin mielessä, olen lukenut vihdoin kaikki aiemmat Haahtelat ja pitänyt kaikista kovasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Odotan kirjalta kovasti, sen verran paljon Haahtelaa on kehuttu :)

      Poista

Lisääntyneen roskapostin vuoksi olen ottanut kommentinvalvonnan taas käyttööni. Kirjakirppu kiittää kommentistasi ja vastaa mahdollisimman pian! ♥