sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Kirjamessuilua

Myös minä kävin vuoden tauon jälkeen taas Kirjamessujen sykkeessä ja olipahan kiva tapa viettää lauantaipäivä! Olin ensin pohtinut että jättäisin messut tänä vuonna välistä, mutta kun äitini kysyi minua seurakseen en voinut kieltäytyäkään. Äitini kirjasaalis oli paljon mahtavampi kuin minun, sitä en olisi koskaan osannut uskoa. Yleensä se olen minä joka kannan kirjoja selkä vääränä kotiin. Bazar kustantamon työntekijät ohjeistivatkin meitä ensi kerralla ottamaan repun mukaan ;)

Emme olleet etukäteen suunnitellut ohjelmaa minkä mukaan messuilla menisimme, ja joku saattaisikin kuvailla menoa suorastaan haahuiluksi, mutta äkkiä se sellaiseksi meneekin kun mielenkiintoisten kirjapinojen ääressä tulee kierreltyä. Kirjojen hinnat tietysti rajoittivat muutenkin ostamista, mielellään niitä olisi enemmänkin kotiin kantanut!

Tässä kuitenkin minun messusaaliini:


Aika pieni saalis, mutta sitäkin mielenkiintoisempi.
Bazarin pisteellä oli pöytä, josta sai kolme kirjaa kahden hinnalla ja mukaan tarttui Paulo Coelhon elämäkerta sekä Philippa Gregoryn Valkoinen Kuningatar. Kolmanneksi kirjaksi valitsin Paluu Rivertoniin, jonka annoin äidilleni sillä minulla kirja on jo ennestään. Samalla kun kerroin äidille mitä kirjoja hänen tulisi minun mielestäni pöydästä mukaan ottaa alkoi yhtäkkiä eräs nainen kyselemään minulta tarkemmin mitä kirjoja suosittelisin ja olinko lukenut muutamia hänen sylissään jo olevia teoksia. Hauska tilanne :)

Lisäksi ostin vielä 10 euroa kappale kustantaneet kirjat Nikolai II - Suomen suuriruhtinas, sekä Charles Dickensin Kolea talo. En tiedä teistä, mutta minusta kirjan kansi on aivan huikaisevan upea ja pidänkin sitä tällä hetkellä kirjapinoni päällimmäisenä.

Lisäksi hypistelin messuilla Sofi Oksasen Kun kyyhkyset katosivat, Alexander ja Hanna Gullichsenin Safkaa -keittokirjaa, sekä Nälkäpeli -trilogian yhteisnidettä. Päädyin kuitenkin pyytämään joululahjaksi Sofin uutukaisen ja äidiltäni lainaamaan Safkaa -kirjan sillä hän ei voinut vastustaa kirjan hyviä ohjeita. Myös minä palan halusta kokeilla paljon puhuttua avokadopastaa!

Messuilun lomassa istahdimme juomaan lasilliset kuohuvaa sekä kiertelemään myös ruokamessujen puolella. Lopulta olimme niin poikki ja halusimme pois valtavasta ihmisjoukosta että lähdimme kantamuksinemme kohti autoa ja kotia. Oli mahtavaa viettää päivä ihmisen kanssa joka on yhtälailla kiinnostunut kirjoista kuin minäkin ja jolla on sama tapa seota kirjakasojen ääressä kuin allekirjoittaneella. Ei se omena kauas puusta putoa ;)

Kaiken kaikkiaan mahtava päivä ja ensi vuonna taas uudestaan!

4 kommenttia:

  1. Jäin itse asiassa tuijottelemaan tuota Kolean talon kantta postaustasi lukiessa. Vaikuttava kansi.

    VastaaPoista
  2. Blogissani on sinulle tunnustus. :)

    VastaaPoista
  3. Pihi nainen, minusta kansi on aivan upea, ja vaikutti aika paljon ostopäätökseenkin :)

    Jonna, kiitos! Tulenkin pian kurkkaamaan blogiisi :)

    VastaaPoista
  4. Tuo Tuomi-Nikuloiden kirja on kuin koru ja kiinnostava sellainen!

    Paluu Rivertoniin jäi minuun...

    VastaaPoista

Lisääntyneen roskapostin vuoksi olen ottanut kommentinvalvonnan taas käyttööni. Kirjakirppu kiittää kommentistasi ja vastaa mahdollisimman pian! ♥